maandag 19 mei 2014

Hoe het allemaal begon....

Het is er na jaren toch van gekomen. Wij gaan emigreren!! Und jawohl naar Oostenrijk....

In juli vertrekken met z'n allen naar Karinthië. 

In februari hebben we ons huis te koop gezet, met de gedachte dat het nog wel een hele tijd zou duren, waar het niet dat we het na een week al verkocht hadden. Dus toen alles in de sneltreinmodus gezet. Want we hadden wel in onze gedachte Oostenrijk, maar we waren er nog niet eens wezen kijken of we er überhaupt wilden wonen. Maar ja zonder een beetje risico in het leven kom je nergens. En met de slechte huizenmarkt was dit wel een uitgelezen kans. Dus verkopen die hap en in de auto gestapt en naar Oostenrijk gereden.

En waarom Oostenrijk/Karinthie? We zijn bezig geweest met Canada en Australië, maar dat werd toch wel een ingewikkeld verhaal, te ver en teveel gedoe, met veel vrienden en grote familie die we achter moeten laten. Dus ja, waar dan wel.......?
Na 300 afleveringen van 'Ik vertrek,  BNN op reis, emigratiebladen' en what so ever te hebben bekeken en gelezen in de afgelopen jaren wisten we het nog steeds niet....

Eerlijk gezegd weten we eigenlijk nog steeds niet precies waarom specifiek we toch voor Oostenrijk hebben gekozen. We vonden het wel een mooi land, als we op doorreis waren, maar toch ook altijd wel een beetje suf, een soort bejaarde oord waar mn oma altijd op vakantie ging, leuk hoor, maar niks voor ons. Toch heb ik me heel vrijblijvend aangemeld op wat forums met de vraag hoe het zwemonderwijs in Oostenrijk is geregeld en daar kreeg ik best veel reacties op en toen kwam ik ook in contact met veel mensen waar ik heel veel informatie van kreeg. (onze grote dank daarvoor)
We zijn ons helemaal gaan inlezen in Oostenrijk en toen is de bal gaan rollen. We zijn er nu een paar keer geweest en we vinden het ontzettend leuk. We hebben al heel veel leuke mensen ontmoet en we hebben er super veel zin in.

Gelukkig heb ik ook al een baan als zweminstructeur in Klagenfurt! En samen met mijn Nederlandse zwemcollega hebben we een zwemschool opgestart Happy Swim! Zij in Nederland en ik in Oostenrijk, dus dat wordt weer lekker veel zwemmen.
In Nederland hebben we een bedrijf in steigerhouten meubelen wat heel goed loopt, in Oostenrijk kennen ze het nog niet, dus hopelijk kunnen we daar de trend gaan voortzetten.

We hebben al ontzettend veel geregeld wbt de emigratie, de verhuizendozen zijn al voor de helft ingepakt, dus so far so good. Nu nog een huis......nog 9 weken te gaan.....

5 opmerkingen:

  1. Hey hoi!! Ik lees het nu net, na jouw opmerking vanmiddag! Sherlock is weer aan het zoeken geweest :) , met resultaat!
    Als je wilt dat de blog veel gelezen wordt, deel dan in elk geval alvast op Facebook bijvoorbeeld en vraag iedereen het te delen...de mensen die het interessant vinden, blijven wel hangen!!
    Succes met jullie blog en nog veel meer succes met de regelzaken!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ook deze Cluedo is op onderzoek geweest en gevonden. En als het goed is krijg ik ze nu ook in mijn inbox van mijn mail

      Verwijderen
  2. super leuk,ik wilde ook graag maar mijn wederhelft jammer genoeg niet,als hij zou zeggen we gaan dan ga ik gelijk mee,heel veel succes.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen